Урок з курсу "Я у світі" у 3 класі

09.02.2016 09:13

Урок з курсу «Я у світі» у 3 класі  на тему:

«Дружні стосунки».

Мета: розкрити поняття «дружби», «товаришування»; вдосконалювати навички роботи в групах; прищеплювати бажання бути чуйними та уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом; виховувати любов до близьких.

Обладнання: прислів’я,надпис «дружба», підручник, ноутбук.

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.      Гра «Правильний вибір».

-          Підкресліть позитивні якості людини.

Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.

2.      Гра «Хвости».

-          Продовжіть прислів’я.

●  Хто людям добра бажає…

● Перший крок до добра…

● Робиш добро - …, робиш зло - …

Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.

3.      Гра «Асоціації».

-          Які думки у вас з’являються, коли ви чуєте слово дружба?

-          Які ви знаєте прислів’я про дружбу?

-          Чому говорять: «Дружба та братство – найбільше багатство»?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

-Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що означає бути справжнім другом.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.      Робота з підручником (с.62-65).

-          Поміркуйте, хто такий справжній друг?

-          Ознайомтесь з думками про друга на с.62.

-          З якими думками про друга ви погоджуєтеся?

-          Прочитайте текст на с. 62-63 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

-          Що із прочитаного було вам знайоме?

-          Що нового ви дізналися?

-          Кого називають друзями?

-          Що таке дружба?

-          На яких засадах ґрунтуються дружні стосунки?

-          Чому мудрі люди кажуть, що справжніх друзів не буває багато?

Робота в групі.

-          Прочитайте притчу Леонардо да Вінчі на с. 63-64.

-          Про що в ній ідеться?

-          Яким має бути той, хто хоче знайти вірних друзів?

Робота в парах.

-          Прочитайте прислів’я на с.64. Доберіть до кожного прислів’я власний приклад.

-          Прочитайте правила, яких слід дотримувати, якщо хочеш бути справжнім другом.

-          Які правила ви виконуєте?

-          Які правила вам слід вивчити?

-          Розгляньте малюнки на с.65. які правила проілюстровано?

2.Фізкультхвилинка.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. Гра «Школа дружби».

На дошці великими буквами написано слова: «Школа дружби». Учні об’єднуються у групи. Учитель пропонує їм уявити, що вони – вчителі в школі дружби і повинні пояснити своїм учням, як подружитися одне з одним.

Наприклад: щоб подружитися з братами та сестрами, треба частіше цікавитися їх справами тощо.

-          Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?

-          Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства залишився вашим другом на все життя?

-          Чи хотіли б ви мати сто друзів?

-          Якби ви зустріли людину, у якої сто друзів, про що б ви її запитала?

-          2. Слухання пісні «Справжній друг».

-          Як ви гадаєте, кого називають «друзі-нерозлий вода»?

-          Це допоможе нам з’ясувати пісня. (Слухання пісні).

-          Що співається про друга?

-          Справжній друг завжди поруч. Він допоможе, порадить, виручить,підтримає словом і ділом, усім поділиться, розділить із вами і радість, і смуток.

Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити – лишез одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

3.Гра «Я почну, а ти – закінчуй».

● Друг – це той, хто…

● Мого кращого друга я ціную за…

● Справжній друг ніколи не…

● Я можу бути гарним другом, тому що…

● Дружити – це значить…

- Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця довірі, чесності, принциповості.

Друг завжди допомагає в біді, захистить, підтримає, але він повинен і першим прямо сказати твої вади чи хиби, запропонувати їх виправити.

Важливо також навчитися справедливо оцінювати справи класу, чесно говорити собі й товаришеві про недоліки.

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

-          Назвіть правила дружби.

-          Які вчинки зміцнюють дружбу, а які  руйнують?

-          Уявіть, що до нашого класу прийшла нова учениця. Як ви будете поводитися, щоб стати їй другом чи подругою?

-          Які прислів’я про дружбу і товаришування ви запам’ятали?

 

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

С. 62-65.