Урок з курсу "Я у світі" у 3 класі
Урок з курсу «Я у світі» у 3 класі на тему:
«Дружні стосунки».
Мета: розкрити поняття «дружби», «товаришування»; вдосконалювати навички роботи в групах; прищеплювати бажання бути чуйними та уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом; виховувати любов до близьких.
Обладнання: прислів’я,надпис «дружба», підручник, ноутбук.
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. Гра «Правильний вибір».
- Підкресліть позитивні якості людини.
Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.
2. Гра «Хвости».
- Продовжіть прислів’я.
● Хто людям добра бажає…
● Перший крок до добра…
● Робиш добро - …, робиш зло - …
Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.
3. Гра «Асоціації».
- Які думки у вас з’являються, коли ви чуєте слово дружба?
- Які ви знаєте прислів’я про дружбу?
- Чому говорять: «Дружба та братство – найбільше багатство»?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
-Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що означає бути справжнім другом.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Робота з підручником (с.62-65).
- Поміркуйте, хто такий справжній друг?
- Ознайомтесь з думками про друга на с.62.
- З якими думками про друга ви погоджуєтеся?
- Прочитайте текст на с. 62-63 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
- Що із прочитаного було вам знайоме?
- Що нового ви дізналися?
- Кого називають друзями?
- Що таке дружба?
- На яких засадах ґрунтуються дружні стосунки?
- Чому мудрі люди кажуть, що справжніх друзів не буває багато?
Робота в групі.
- Прочитайте притчу Леонардо да Вінчі на с. 63-64.
- Про що в ній ідеться?
- Яким має бути той, хто хоче знайти вірних друзів?
Робота в парах.
- Прочитайте прислів’я на с.64. Доберіть до кожного прислів’я власний приклад.
- Прочитайте правила, яких слід дотримувати, якщо хочеш бути справжнім другом.
- Які правила ви виконуєте?
- Які правила вам слід вивчити?
- Розгляньте малюнки на с.65. які правила проілюстровано?
2.Фізкультхвилинка.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Гра «Школа дружби».
На дошці великими буквами написано слова: «Школа дружби». Учні об’єднуються у групи. Учитель пропонує їм уявити, що вони – вчителі в школі дружби і повинні пояснити своїм учням, як подружитися одне з одним.
Наприклад: щоб подружитися з братами та сестрами, треба частіше цікавитися їх справами тощо.
- Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?
- Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства залишився вашим другом на все життя?
- Чи хотіли б ви мати сто друзів?
- Якби ви зустріли людину, у якої сто друзів, про що б ви її запитала?
- 2. Слухання пісні «Справжній друг».
- Як ви гадаєте, кого називають «друзі-нерозлий вода»?
- Це допоможе нам з’ясувати пісня. (Слухання пісні).
- Що співається про друга?
- Справжній друг завжди поруч. Він допоможе, порадить, виручить,підтримає словом і ділом, усім поділиться, розділить із вами і радість, і смуток.
Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити – лишез одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.
3.Гра «Я почну, а ти – закінчуй».
● Друг – це той, хто…
● Мого кращого друга я ціную за…
● Справжній друг ніколи не…
● Я можу бути гарним другом, тому що…
● Дружити – це значить…
- Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця довірі, чесності, принциповості.
Друг завжди допомагає в біді, захистить, підтримає, але він повинен і першим прямо сказати твої вади чи хиби, запропонувати їх виправити.
Важливо також навчитися справедливо оцінювати справи класу, чесно говорити собі й товаришеві про недоліки.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Назвіть правила дружби.
- Які вчинки зміцнюють дружбу, а які руйнують?
- Уявіть, що до нашого класу прийшла нова учениця. Як ви будете поводитися, щоб стати їй другом чи подругою?
- Які прислів’я про дружбу і товаришування ви запам’ятали?
VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
С. 62-65.