Година спілкування "У душах людських хай палає тепло, людське милосердя хай творить добро»
Мета: формувати переконання про те, що людина народжена для того, щоб робити добрі вчинки; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, навички культури поведінки, дружні відносини з оточуючими людьми; виховувати бажання творити добро й уникати злих учинків. Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, малюнок смайлика, картки - конверти з розрізаними на частини прислів’ями, звукозапис пісні
Хід заняття
Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!». Усміхнися квіточці - Хай вона цвіте! Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра». Друзям усміхнися, Побажай добра. Учитель. Побажавши один одному добра, ми разом послухаємо пісню Наталії Май «Пісня про добро» (звучить пісня).
Бесіда.
Девізом нашого уроку будуть слова Великого Кобзаря, які записані на дошці: «Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися робить». (Діти читають із дошки.)
Добро - корисна справа, учинок. Доброта - чутливе, дружнє ставлення до людей.
(Добро - це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка;
Учитель. На доброті існує світ, І добротою пахне хліб. І мирне небо... І в школу йти, Це також - вияв доброти. І до людей любов свята - Це чистота і доброта.
Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів’я; обговорити їх в групі; з’ясувати, у чому полягає його зміст, а потім усім розповісти про це.
Висновок: прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи, на добро завжди відповідати добром.
Татова порада Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука: «А я провідав у лікарні свого товариша-дружка! То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?» Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те: «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди, Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди. Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись, Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались.» (Обговорення).
А тепер фізкультхвилинка. Встали рівно біля парт, Починаємо наш старт. Ось зігнули так ручата Й полетіли, мов качата. Ніжками затупотіли, Потім разом всі присіли.
^ Оленка робила подарунок для мами. Братик пробіг повз сестричку і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке? Оленка посміхнулась і сказала братику. ^ Бабуся зшила для Катрусиної ляльки сукню, але вона виявилась маленькою для неї. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила іншу суконьку. Дівчинка була рада. Вона. ^ До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така!». Узявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». Як дівчинка мала вчинити?
^ Старенька бабуся просить сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають друзі. ^ У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю. ^ Мишко захворів і його довго немає у школі. (Діти висловлюють свої думки, надають поради.)
На допомогу він мастак. Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)
У сварці жити добре? (Ні.) -А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так.)
То вам погано, діти? (Ні.)
А вам подобається? (Так.)
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)
Це теж погано, діти? (Так.)
Як діти б’ються, добре? (Ні.)
Коли сміються діти? (Так.) Звичайно, краще в мирі І з усіма дітьми дружити, Щоб всі веселими були, В добрі і злагоді жили.
-е Н д ь б у д і б ж а н и м.
Доброта - це слово, яке зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним. Ви - молодці, добрі, чуйні діти. Завжди лишайтеся такими. Будьте завжди веселими, життєлюбними, поважайте людей, творіть добро незалежно від того, помітять його чи ні. |