Година спілкування "У душах людських хай палає тепло, людське милосердя хай творить добро»

10.02.2016 09:26
"У душах людських хай палає тепло, людське милосердя хай творить добро»

Мета: формувати переконання про те, що людина народжена для того, щоб робити добрі вчинки; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, навички культури поведінки, дружні відносини з оточуючими людьми; виховувати бажання творити добро й уникати злих учинків.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, малюнок смайлика, картки - конверти з розрізаними на частини прислів’ями, звукозапис пісні

  1.  Май «Пісня про добро».

Хід заняття

  1.  Організація класу до роботи

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте!».

Усміхнися квіточці - Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

Учитель. Побажавши один одному добра, ми разом послухаємо пісню Наталії Май «Пісня про добро» (звучить пісня).

  •  Ви прослухали пісню. Як ви вважаєте, чому буде присвячений сьогоднішній урок? (Відповіді дітей.)
  •  Так, доброті, звичці робити добро.
  • Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  •  А чи можна прожити без доброти? Чому?
  •  Навіщо людям доброта?
  •  Як, на вашу думку, самому потрібно робити добро чи слід чекати, поки тебе попросять?
  •  До кого можна бути добрим?
  •  Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  •  На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері. А вам?
  •  Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?
  •  Повідомлення теми і завдань уроку
  •  Сьогодні ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро. Будемо сьогодні ми і філософами, і художниками, і акторами, і чарівниками.

Девізом нашого уроку будуть слова Великого Кобзаря, які записані на дошці: «Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися робить». (Діти читають із дошки.)

  1.  Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу
  2.  Словникова робота.
  3.  Доберімо тематичний словник до слова «добро», «доброта».

Добро - корисна справа, учинок.

Доброта - чутливе, дружнє ставлення до людей.

  1.  Вправа «Портрет Добра».
  2.  У моїй уяві слово - це жива істота. Воно подібне людині, так само може радіти, сумувати, ображатись.
  3.  Закрийте очі й уявіть, як виглядає «Добро».
  4.  Якого кольору може бути доброта?
  5.  Яка вона на дотик?

(Добро - це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка;

  •  це злагода, мир;
  •  це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива;
  •  це, коли робиш добро іншим;
  •  це щось таке хороше, що є в людині.)
  •  З чим асоціюється слово добро? Втільте свої асоціації в малюнку. Створіть портрет Добра. (Презентація дитячих робіт.)

Учитель.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо...

І в школу йти,

Це також - вияв доброти.

І до людей любов свята -

Це чистота і доброта.

  •  З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта, милосердя були основними в житті, і це народ відобразив в усній народній творчості. Попрацюйте в групах.
  •  Робота в групах.

Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів’я; обговорити їх в групі; з’ясувати, у чому полягає його зміст, а потім усім розповісти про це.

  1.  Де є добрі люди, там біди не буде.
  2.  Хто людям добра бажає,     той і собі має.
  3.  Роби добро, не кайся, робиш зло - зла і сподівайся.
  4.  Перший крок до добра -     не роби зла.
  5.  Не одяг красить людину,    а добрі діла.
  6.  Чого вони нас вчать?

Висновок: прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи, на добро завжди відповідати добром.

  •  З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, які вас оточують. Перший крок до доброти - це добре слово. Давайте сплетемо ланцюжок хороших і важливих для кожного з нас слів.
  •  Гра «Ланцюжок хороших слів». (Діти називають хороші слова своїм товаришам, передаючи з рук у руки веселого смайлика.)
  •  Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.
  •  Інсценізація вірша.

Татова порада

Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались.»

(Обговорення).

До сонечка потяглися І у боки так взялися. Вправо разом нахилились, Вліво, щоб не помилились. Руки вниз ми опустили Й трохи ними потрусили. Шию трішки розім’яли І за парти посідали.

 
  1.  Фізкультхвилинка А тепер у нас розминка,

А тепер фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт,

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

  1.  Обговорення ситуацій.

^ Оленка робила подарунок для мами. Братик пробіг повз сестричку і

частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке? Оленка посміхнулась і сказала братику.

^ Бабуся зшила для Катрусиної ляльки сукню, але вона виявилась маленькою для неї. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила іншу суконьку. Дівчинка була рада. Вона.

^ До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така!». Узявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». Як дівчинка мала вчинити?

  1.  Ситуації «Уявіть собі...».

^ Старенька бабуся просить сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають

друзі.

^ У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на

волю.

^ Мишко захворів і його довго немає у школі. (Діти висловлюють свої думки, надають поради.)

  1.  Рефлексія
  2.  Гра «Так і ні».
  3.  Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

  •  Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні.)

-А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

  •  А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні.)

  •  Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так.)

  •  А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

  •  Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так.)

  •  Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (Ні.)

  •  Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

  1.  Анкетування (усне).
  2.  Чи можна змусити людину бути доброю?
  3.  Чи можна стати добрим на певний час? А назавжди?
  4.  Чи потрібно бути добрим у ставленні до будь-якої людини?
  5.  Чи легко бути добрим?
  6.  Чи є у вас бажання робити добрі справи?
  7.  Складання правил доброти.
  8.  Щоб бути доброю людиною, треба дотримуватися певних правил доброти. Давайте складемо їх. (Із розсипаних слів діти складають правила.)

-е Н д ь б у д і б ж а н и м.

  •  м а Д о г а й п о ш и м с л а б, л е н ь м а к и м, р и м х в о.
  •  щ а й П р о ш и м і н м и л п о к и.
  •  л и к о Н і н е д р и з а з.
  •  л і й Ж а ш и х і н, а е н е б е с.
  •  Підсумок уроку
  •  Шлях до доброти - нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по- справжньому добрим нелегко. Справжня людина, за глибоким переконанням, - це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і порадити, людина з добрим серцем і світлою душею.

Доброта - це слово, яке зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним.

Ви - молодці, добрі, чуйні діти. Завжди лишайтеся такими. Будьте завжди веселими, життєлюбними, поважайте людей, творіть добро незалежно від того, помітять його чи ні.