Урок з природознавства у 3 класі.
Урок з природознавства у 3 класі на тему:
«Тварини. Різноманітність тварин».
Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливості ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати; виховувати любов до природи.
Обладнання: картки з зображенням тварин; картки з тестами; підручник; таблиці.
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. Бесіда.
- За якими ознаками можна відрізнити сосну від ялини?
- За якими ознаками хвойні рослини відрізняються від інших рослин?
- У яких умовах ростуть сосни?
- У яких умовах ростуть ялини?
- Яким є значення хвойних рослин у природі?
2. Тестування.
1. Що належить до хвойних рослин?
а) липа;
б) сосна;
в) кульбаба.
2.Що містить плід рослини?
а) квітка;
б) насіння;
в) стебла.
3. Який орган рослини знаходиться в грунті?
а) квітка;
б) лист;
в) стебло;
г) корінь.
4. Які рослини розмножуються спорами?
а) дзвоник;
б) дуб;
в) папороть.
5. Заповніть пропуски.
Корені рослини дихають …, який міститься в грунті. Вони всмоктують з грунту … і розчинені в ньому…
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про різноманітність тварин.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Робота з підручником.
- Пригадайте! Які ознаки мають живі організми?
- Тваринам властиві живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток.
Робота в парах.
- Пригадайте, на які групи розподіляють тварин. Назвіть ознаки кожної із цих груп тварин.
- Складіть список тварин, яких ви знаєте. Розподіліть їх за групами6 комахи, риби, птахи і звірі. Які тварини до них не належать?
- Розгляньте малюнки на с.100-102. Представників яких груп тварин ви бачите? Які вони мають істотні ознаки? Наведіть свої приклади.
- Як тварини різняться за розмірами?
- Деяких тварин можна побачити лише під мікроскопом. А синій кит більший за три великі автобуси.
- Яким є значення тварин у природі?
- Яким є значення тварин для життя людей?
- Значення тварин у природі величезне. Якби не комахи-запилювачі, у рослин не утворювалися б плоди з насінням. Саме тварини сприяють розселенню рослин, поширюючи їх по всій Землі. Без активної діяльності тварин не виникли б грунти. Дощові черви та інші тварини постійно вносять у грунт рештки рослин, подрібнюють їх і таким чином сприяють утворенню перегною. Отже, рослин не можуть існувати без тварин. Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозв’язок.
Тварини виконують роль санітарів у природі. Вони «прибирають» із поверхні землі всі відмерлі організми. Водяні тварини очищують воду від забруднення. А чистота води не менш важлива, ніж чистота повітря і землі.
Для життя людей тварини завжди мали дуже велике значення. Наші далекі предки жили виключно за рахунок полювання і рибальства. Тварини давали їм їжу, одяг, житло, ліки і навіть світло. Роль диких тварин із часом перебрали на себе свійські. Вони забезпечили людство продуктами харчування і сировиною: шкірою, шерстю, шовком, воском, тягловою силою і «транспортом».
Висновки.
- Світ тварин належить до живої природи і відзначається великою різноманітністю.
- Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозв’язок.
- Тварини відіграють важливу роль у житті людей.
2. Фізкультхвилинка.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Робота в парах.
- Із сусідом по парті пограйте в гру: один називає групу тварин, інший її представників.
- Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
|
Комахи |
Птахи |
Риби |
Ссавці |
Бігають |
|
|
|
|
Стрибають |
|
|
|
|
Повзають |
|
|
|
|
Плавають |
|
|
|
|
Ходять |
|
|
|
|
Літають |
|
|
|
|
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Прочитайте висновки на с.103.
- Доведіть, що тварини належать до живої природи.
- На які групи розподіляється світ тварин?
- Наведіть приклади тварин, які різняться за своїми розмірами.
- Розкажіть про роль тварин у житті рослин.
- Уявіть, що змінилося б у житті людей, якби на Землі зникли тварини.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
с. 100-103.