Урок з природознавства у 3 класі.

09.02.2016 09:12

 

Урок з природознавства у 3 класі на тему:

«Тварини. Різноманітність тварин».

Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливості ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати; виховувати любов до природи.

Обладнання: картки з зображенням тварин; картки з тестами; підручник; таблиці.

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.      Бесіда.

- За якими ознаками можна відрізнити сосну від ялини?

- За якими ознаками хвойні рослини відрізняються від інших рослин?

- У яких умовах ростуть сосни?

- У яких умовах ростуть ялини?

- Яким є значення хвойних рослин у природі?

2. Тестування.

1. Що належить до хвойних рослин?

а) липа;

б) сосна;

в) кульбаба.

2.Що містить плід рослини?

а) квітка;

б) насіння;

в) стебла.

3. Який орган рослини знаходиться в грунті?

а) квітка;

б) лист;

в) стебло;

г) корінь.

4. Які рослини розмножуються спорами?

а) дзвоник;

б) дуб;

в) папороть.

5. Заповніть пропуски.

Корені рослини дихають …, який міститься в грунті. Вони всмоктують з грунту … і розчинені в ньому…

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

-          Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про різноманітність тварин.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.      Робота з підручником.

-          Пригадайте! Які ознаки мають живі організми?

-          Тваринам властиві живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток.

Робота в парах.

- Пригадайте, на які групи розподіляють тварин. Назвіть ознаки кожної із цих груп тварин.

- Складіть список тварин, яких ви знаєте. Розподіліть їх за групами6 комахи, риби, птахи і звірі. Які тварини до них не належать?

 - Розгляньте малюнки на  с.100-102. Представників яких груп тварин ви бачите?  Які вони мають істотні ознаки? Наведіть свої приклади.

- Як тварини різняться за розмірами?

- Деяких тварин можна побачити лише під мікроскопом. А синій кит більший за три великі автобуси.

- Яким є значення тварин у природі?

- Яким є значення тварин для життя людей?

- Значення тварин у природі величезне. Якби не комахи-запилювачі, у рослин не утворювалися б плоди з насінням. Саме тварини сприяють розселенню рослин, поширюючи їх по всій Землі. Без активної діяльності тварин не виникли б грунти. Дощові черви та інші тварини постійно вносять у грунт рештки рослин, подрібнюють їх і таким чином сприяють утворенню перегною. Отже, рослин не можуть існувати без тварин. Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозв’язок.

 Тварини виконують роль санітарів у природі. Вони «прибирають» із поверхні землі всі відмерлі організми. Водяні тварини очищують воду від забруднення. А чистота води не менш важлива, ніж чистота повітря і землі.

Для життя людей тварини завжди мали дуже велике значення. Наші далекі предки жили виключно за рахунок полювання і рибальства. Тварини давали їм їжу, одяг, житло, ліки і навіть світло. Роль диких тварин із часом перебрали на себе свійські. Вони забезпечили людство продуктами харчування і сировиною: шкірою, шерстю, шовком, воском, тягловою силою і «транспортом».

Висновки.

-          Світ тварин належить до живої природи і відзначається великою різноманітністю.

-          Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозвязок.

-          Тварини відіграють важливу роль у житті людей.

2. Фізкультхвилинка.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. Робота в парах.

- Із сусідом по парті пограйте в гру: один називає групу тварин, інший її представників.

- Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

 

Комахи

Птахи

Риби

Ссавці

Бігають

 

 

 

 

Стрибають

 

 

 

 

Повзають

 

 

 

 

Плавають

 

 

 

 

Ходять

 

 

 

 

Літають

 

 

 

 

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

-          Прочитайте висновки на с.103.

-          Доведіть, що тварини належать до живої природи.

-          На які групи розподіляється світ тварин?

-          Наведіть приклади тварин, які різняться за своїми розмірами.

-          Розкажіть про роль тварин у житті рослин.

-          Уявіть, що змінилося б у житті людей, якби на Землі зникли тварини.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

с. 100-103.