Урок математики в 2 класі

09.02.2016 09:19

Тема: Усне додавання виду 38 + 52

Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38 + 52; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати мислення, вміння виявляти зв'язки, формулювати висновки; пробуджувати інтерес до предмета через гру, логічні завдання.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба. Гра «Ромашка»

 2 Розв'язування задач

1) Ігор мав розв’язати 27 прикладів. Він розв’язав 13 прикладів. Скільки прикладів йому залишилося розв’язати? (14)

2) Коли з трамвая вийшли 8 пасажирів, у ньому залишилося 32 пасажири. Скільки пасажирів було в трамваї? (40)

3) У глеку було 14 склянок молока. Коли з нього випили декілька склянок молока, у ньому залишилося 6 склянок. Скільки склянок молока випили? (8)

 3 Розв'язування завдань на повторення

1) Не роблячи обчислень, поставте знаки: <, >, = .

60 + 18 □ 60 + 20 12 + 46 □ 46 + 12

2) Обчисліть.

78 - 56 =7 + 26 - 13 =

23 + 7 =9 + 55 - 52 =

18 - 12 =6 + 75 - 31 =

3) Заповніть таблицю.

 28 - 6 □ 28 - 8 63 - 14 □ 65 - 14

100 - (34 + 6) =

73 - (42 + 8) =

66 + (15 + 5) =

56 - 30 = 56 - 36 = 56 - 6 =

Зменшуване 203948

Від’ємник 579

Різниця89 78 76

4) Навколо школи учні посадили 22 кущі шипшини, глоду — на 8 кущів більше, а бузку — на 15 кущів більше, ніж глоду. Скільки кущів бузку посадили учні?

5) Купили 15 аркушів червоного паперу, 12 аркушів жовтого, а зеленого — стільки ж, скільки червоного і жовтого разом. Скільки всього аркушів паперу було куплено?

 4 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням

— Які числа треба закреслити, щоб кожне наступне число було на дві одиниці менше за попереднє?

14; 13; 12; 11; 9; 7.

 ► Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення вчителя

1) 37 + 53.

Особливість прийому додавання для цих випадків полягає в тому, що, склавши одиниці цих двоцифрових чисел, отримаємо 10 (чи 1 дес.), а одиниць буде 0.

2) Ознайомлення з прийомом послідовного додавання.

38 + 52 = 38 + 50 + 2 = 90

 2 Первинне закріплення

1) Виконання завдання з коментуванням.

12 + 6814 + 26 21 + 49

2) Самостійна робота.

46 + 4435 + 35 39 + 41

12 + 2863 + 17 32 + 18

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування задач

1)Для шкільної їдальні привезли 34 кг цибулі, а моркви — на 5 кг менше. Скільки всього кілограмів овочів привезли в шкільну їдальню?

— Про що говориться в задачі? (Про овочі)

— Про які овочі?

— Що нам відомо? (Цибулі 34 кг, а моркви — на 5 кг менше.)

— яке питання в задачі?

— Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі?

— чому?

— А чи можемо ми дізнатися, скільки привезли моркви?

— Якою дією?

— Після цього ми зможемо відповісти на питання задачі?

— Якою дією: додаванням або відніманням?

— Подивіться на дошку і назвіть номер короткого запису, який відповідає завданню. (2)

— Правильно, давайте повторимо умову завдання за коротким записом.

1) Ц. — 34 кг^------,] 2)Ц. — 34 кг^ її?

М. — ?, на 5 кг > І/ М. — ?, на 5 кг < І \

3) Ц. - 34 кг^------,1?

М. — ?, на 5 кг І_|

2) У Миколки в колекції 56 марок, у Віті — на 4 марки більше, а у Юрка — на 12 марок більше, ніж у Віті. Скільки марок у колекції Юрка?

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв’язування логічних завдань

1) Одне яйце звариться за 5 хв. Скільки знадобиться часу, щоб зварити три яйця? (5 хв)

2) Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і осиковий листки. Зі скількох різних дерев були листки? (4)

3) В автобусі їхали 9 пасажирів. На зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі? (3)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Якою є особливість прийому додавання для випадків виду 38 + 52?