Урок математики в 2 класі
Тема: Усне додавання виду 38 + 52
Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38 + 52; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати мислення, вміння виявляти зв'язки, формулювати висновки; пробуджувати інтерес до предмета через гру, логічні завдання.
Хід Уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1 Усна лічба. Гра «Ромашка»
2 Розв'язування задач
1) Ігор мав розв’язати 27 прикладів. Він розв’язав 13 прикладів. Скільки прикладів йому залишилося розв’язати? (14)
2) Коли з трамвая вийшли 8 пасажирів, у ньому залишилося 32 пасажири. Скільки пасажирів було в трамваї? (40)
3) У глеку було 14 склянок молока. Коли з нього випили декілька склянок молока, у ньому залишилося 6 склянок. Скільки склянок молока випили? (8)
3 Розв'язування завдань на повторення
1) Не роблячи обчислень, поставте знаки: <, >, = .
60 + 18 □ 60 + 20 12 + 46 □ 46 + 12
2) Обчисліть.
78 - 56 =7 + 26 - 13 =
23 + 7 =9 + 55 - 52 =
18 - 12 =6 + 75 - 31 =
3) Заповніть таблицю.
28 - 6 □ 28 - 8 63 - 14 □ 65 - 14
100 - (34 + 6) =
73 - (42 + 8) =
66 + (15 + 5) =
56 - 30 = 56 - 36 = 56 - 6 =
Зменшуване 203948
Від’ємник 579
Різниця89 78 76
4) Навколо школи учні посадили 22 кущі шипшини, глоду — на 8 кущів більше, а бузку — на 15 кущів більше, ніж глоду. Скільки кущів бузку посадили учні?
5) Купили 15 аркушів червоного паперу, 12 аркушів жовтого, а зеленого — стільки ж, скільки червоного і жовтого разом. Скільки всього аркушів паперу було куплено?
4 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням
— Які числа треба закреслити, щоб кожне наступне число було на дві одиниці менше за попереднє?
14; 13; 12; 11; 9; 7.
► Фізкультхвилинка
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Пояснення вчителя
1) 37 + 53.
Особливість прийому додавання для цих випадків полягає в тому, що, склавши одиниці цих двоцифрових чисел, отримаємо 10 (чи 1 дес.), а одиниць буде 0.
2) Ознайомлення з прийомом послідовного додавання.
38 + 52 = 38 + 50 + 2 = 90
2 Первинне закріплення
1) Виконання завдання з коментуванням.
12 + 6814 + 26 21 + 49
2) Самостійна робота.
46 + 4435 + 35 39 + 41
12 + 2863 + 17 32 + 18
V. Розвиток математичних знань
1 Розв'язування задач
1)Для шкільної їдальні привезли 34 кг цибулі, а моркви — на 5 кг менше. Скільки всього кілограмів овочів привезли в шкільну їдальню?
— Про що говориться в задачі? (Про овочі)
— Про які овочі?
— Що нам відомо? (Цибулі 34 кг, а моркви — на 5 кг менше.)
— яке питання в задачі?
— Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі?
— чому?
— А чи можемо ми дізнатися, скільки привезли моркви?
— Якою дією?
— Після цього ми зможемо відповісти на питання задачі?
— Якою дією: додаванням або відніманням?
— Подивіться на дошку і назвіть номер короткого запису, який відповідає завданню. (2)
— Правильно, давайте повторимо умову завдання за коротким записом.
1) Ц. — 34 кг^------,] 2)Ц. — 34 кг^ її?
М. — ?, на 5 кг > І/ М. — ?, на 5 кг < І \
3) Ц. - 34 кг^------,1?
М. — ?, на 5 кг І_|
2) У Миколки в колекції 56 марок, у Віті — на 4 марки більше, а у Юрка — на 12 марок більше, ніж у Віті. Скільки марок у колекції Юрка?
2 Офтальмологічна пауза
3 Розв’язування логічних завдань
1) Одне яйце звариться за 5 хв. Скільки знадобиться часу, щоб зварити три яйця? (5 хв)
2) Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і осиковий листки. Зі скількох різних дерев були листки? (4)
3) В автобусі їхали 9 пасажирів. На зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі? (3)
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Якою є особливість прийому додавання для випадків виду 38 + 52?